Naturalnie prowadzenie firmy w naszym kraju to wyzwanie, jednakże z drugiej strony koronawirus postarał się, żeby łatwiej nam też nie było. Co więc warto wiedzieć, jeśli prowadzisz firmę w czasach pandemii?

Wiele firm zapomina o potędze mediów społecznościowych
Dziś nie do pomyślenia jest to, że każda szanująca się firma nie ma swojego kanału w serwisach typu Facebook czy twitter. Portale społecznościowe pozwalają szybko kontaktować się z zainteresowanymi klientami i szybko odpowiadać na ich zapytania a nawet świadczyć usługi. Warto zintegrować social media ze swoją stroną internetową, aby zoptymalizować przesyłanie informacji o nowej usłudze. Obserwowanie grupy docelowej ma również duży wpływ na efektywne działanie fanpage’a. Mogą się one różnić w zależności od rodzaju oferowanych towarów. Jednak na podstawie komentarzy użytkowników łatwo jest określić, w jakim kierunku powinna iść twoja firma.
Zacznij działać zdalnie
Nie da się ukryć, że dobrze prosperujące firmy, które od początku działały w internecie, przeżywają teraz rozkwit. To tylko pokazuje, jak ważne jest to nie tylko dla firm korzystających z usług online, ale także tych, które docelowo obsługują klientów w sklepach. Oczywiście wiele sytuacji zależy również od szczęścia, bo przecież nie każdy może prowadzić firmę, oraz nie każda firma może przecież odnieść sukces, prawda? Wracając jednak do tematu – jeśli twoja firma nie posiada jeszcze profesjonalnej strony internetowej – to pomyśl o jej założeniu, bądź też zleć to zadanie profesjonalistom. Odpowiedniego kalibru agencja marketingowa będzie w stanie przygotować dla ciebie ciekawy projekt, który na pewno przyciągnie do ciebie klientów.
Reklama też jest ważna
Firmy sprzedające usługi powinny zwracać uwagę na przygotowanie materiałów drukowanych na własny użytek. Zarówno właściciele, jak i pracownicy firmy powinni mieć profesjonalnie wykonane wizytówki. Koszt jest niski i niech pokażą, że jesteś gotowy do komunikacji z klientami i kontrahentami. Wizytówki należy rozdawać przy każdej okazji, co zwiększy możliwość dotarcia do nowych klientów. Przedsiębiorcy powinni używać plakatów i ulotek, gdy mają miejsce ważne wydarzenia lub przed ważnymi wydarzeniami w firmie. Ulotki i plakaty dobrze sprawdzają się w lokalnym środowisku, umożliwiając szybkie przyciągnięcie większej liczby odbiorców. Polecamy to jednak tylko firmom, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku i mają zasoby, aby zainwestować w marketing swojej firmy – w przeciwnym razie najlepiej to pominąć krok.