Jeśli prowadzimy działalność, zazwyczaj chcemy trafić do jak największej grupy odbiorców, wśród której znajdują się tak ważni dla nas potencjalni klienci. Pomocne może okazać się dla nas potężne narzędzie jakim jest marketing, używający jako medium internetu.
W dzisiejszym artykule skupię się na trzech filarach marketingu internetowego: stronie internetowej, reklamie i social media.
Strona internetowa
Na początku warto pomyśleć o stronie internetowej. W zależności od tego czym się zajmujemy, nasza strona musi być stworzona tak, aby ułatwiała nam sprzedać nasz produkt czy usługę. Strona może pełnić funkcję wirtualnej wizytówki którą dostarczymy klientowi który zdecydował się już na współpracę z naszą firma. Możemy naocznie przedstawić mu nasz produkt, jego szczegółowy opis, czy też pokazać efekt naszej pracy, jeśli sprzedajemy usługę. Strona może też być nie tylko wirtualną wizytówką, ale jednym z trybików w machinie marketingu i pozyskiwania klientów. Dzięki odpowiednim metodom pozycjonowania stron, tak zwanego SEO, możemy sprawić aby nasza strona była jednym z topowych wyników które wyświetla Google po wpisaniu danej frazy. Który z właścicieli firmy budowlanej nie chciałby, aby nazwa jego firmy figurowała jako pierwsza po wpisaniu frazy “firma budowlana Śląsk”?
Reklama
Kolejny element to reklama. Odpowiednio zaimplementowana może zdziałać cuda. Reklama ma dwojaki cel. Pierwszy, kiedy posiadamy popularną stronę możemy dodawać na nią reklamy zewnętrznych firm które będą nam za nie płacić. Drugi przypadek tyczy się sytuacji w której sami siebie chcemy zareklamować. W tym momencie mamy kilka opcji – popularne strony ogólne, strony tematyczne, blogi tematyczne. Możemy zareklamować się w wybranym przez nas miejscu, na przykład na blogu motoryzacyjnym, gdzie wykupimy reklamę swojego warsztatu samochodowego.
Social Media
Ostatnim krokiem będą social media. Coraz popularniejsze, przez lata stawały się jednym z głównych narzędzi marketingowców. Zaczynając od wyżej wymienionych reklam, które możemy dodać na Facebook czy Instagram, kończąc na prowadzeniu własnego profilu. Możemy założyć konto na Instagram, gdzie będziemy pokazywać nasze realizacje. Możemy też założyć fanpage na Facebook, gdzie zgromadzimy grono fanów i osób zainteresowanych wśród których będziemy mogli budować pozytywny wizerunek naszej firmy.